DUYURULAR

GENEL DUYURU // Ordino Ücretleri Konusunda Bilgilendirme
( 22 Kasım 2017 Çarşamba )


İlgi: 16.11.2017 tarihli Ordino Ücretleri Hk. konulu duyurumuz

 

Bilindiği üzere, ilgide kayıtlı duyurumuzda Ordino Ücretleri hakkındaki güncel gelişmeler iletilmişti.

Ordino ücretlerinde kargo/nakliye şirketlerinin mesnetsiz olarak talep ettiği fiyat artışı Kasım ayının başında gerçekleştirilen ve Sayın Başbakanımızın da katıldığı “İhracat Zirvesi” sırasında tekrar gündeme getirilmiş ve Sayın Başbakanımızın talimatı ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı konunun çözülmesi için gerekli girişimlere başlamıştır.

Genel Sekreterliğimizce yapılan inceleme neticesinde Türk Ticaret Kanunu'nun 21/2 maddesinin hukuki açıdan üyelerimize tekrar hatırlatılması gereği duyulmuştur.

Türk Ticaret Kanunu'nun 21/2 maddesi "Bir fatura alan kişi aldığı tarihten itibaren sekiz gün içinde faturanın içeriği hakkında bir itirazda bulunmamışsa bu içeriği kabul etmiş sayılır" hükmüne amirdir.

İhracatçı firmalarımız yukarıdaki maddede belirtilen hukuki haklarına rağmen gümrük müşavirleri tarafından “evrak teslim ücreti” olarak talep edilen ve faturaları genelde sekiz gün içerisinde şirketlere iletilmediği için itiraz hakkını kaybetmektedir.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından konu ile ilgili düzeltme yapılıncaya dek bu sekiz günlük handikapın aşılması için gümrük müşavirlerinden alınan fatura üzerine “ihtirazi kayıt şerhi” düşülmesi gerektiği bildirilmiştir.

Söz konusu bilginin gümrük müşavirinize iletilmesi önem arz etmektedir.

Bilgilerinize sunulur.

 

İ.Cumhur İŞBIRAKMAZ
Genel Sekreter

Ayrıntılı Bilgi İçin: Haldun Sayı